dark

Op vakantie in Groningen

Een wereldwijde virus raakt de wereld en alles ligt stil. Een jaar later bestaat het nog steeds en men kan niet meer op vakantie gaan. Wat betekent dit voor de inwoners van Nederland? Geen hoge bergen of de palmbomen meer maar een kijkje naar de mooie weilanden van Nederland. men moet dus op vakantie gaan in Nederland en groningen is een perfecte vakantieplek om te gaan. Lekker rustige plek en mooie bezienswaardigheden waarom niet? Door corona ben ik op vakantie gegaan naar Groningen samen met een paar vrienden en het was eens niet zo slecht dan verwacht. Misschien kan het ook een mooi vakantieplek voor jouw zijn.

Op camping

Ten eerste wouden we voor een paar dagen blijven in groningen, maar wat voor accommodatie. We wouden kiezen voor iets uitdagend en wat gezellig is. Een camping in groningen was een goede keuze. Lekker genieten van de natuur en heerlijke buitenlucht. Wie wil dat nou niet, de beste manier om te genieten van je vakantie. De camping heeft daarbij allerlei mogelijkheden om van je vrijheid te genieten en daarnaast kun je lekker wandelen. Een nadeel was dat we na paar dagen veel last kregen van het regen wat niet fijn was. We besloten om de camping te verlaten en naar een accommodatie te gaan die wat dichter is.

Een hotel in Groningen

Een camping werd het niet dus gingen we voor een hotel dichtbij Groningen. het was een perfecte mooie hotel wat ook heel groot was. Het had allerlei faciliteiten. De interieur had een mooi 19e eeuwse stijl. Ik vroeg aan de balie waar de mooie meubels vandaan kwamen en ze zei van Dimehouse. De interior gaf mij een heel knus gevoel, misschien was het een inspiratie voor de inrichting van mijn apartment. Ook was de hotel dichtbij de centrum en konden we lekker winkelen. De kust was alleen wel wat verder dan waar wij verbleven maar dat maakte niet uit. Verder was het allemaal fijn.

Activiteiten in Groningen

Als we aan groningen denken, denken we aan de boeren landje. Dat is wat de meeste mensen denken, maar dat is eigenlijk niet zo. Niet alleen bestaat het uit weilanden maar heeft het ook verschillenden activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan de leuke stad en de wandeling aan de kust. Alles is mogelijk. Je kunt de museum bezoeken en lekker vissen. Uitgaan is er ook mogelijk en ook heel populair. Wij gingen naar een festival in Groningen en het was heel gezellig. De dag erna waren we wel allemaal kapot. Als je niet houdt van uitgaan of andere activiteiten die veel energie kosten kun je ook lekker even uit winkelen.

De markt bezoeken

Toen we in groningen waren zagen we dat er ook een markt was. Er waren veel kraampjes met kleding, telefoonhoesjes en lekkere eetkraampjes. We gingen wat eten, vooral de vis was lekker. Alleen ging we door de regen snel weer terug naar de hotel. Wat ik ook zag waren dierenhuiden hangen op de kraampje. Ze waren in verschillende soorten en kleuren. Het kan heel mooi zijn voor decoratie of zelfs in je huis als een deel van je interieur. Ik kon zelf niet achterhalen of het nep of echt was. Ik hoop zelf op kunstmatige want het is natuurlijk zielig als dieren hiermee zijn lastiggevallen.

Vrienden bezoeken

We konden het niet laten om onze vrienden te bezoeken in groningen. Ik studeerde zelf een lange tijd in groningen en woonde in een kamer samen met een paar medestudenten. We hadden een leuke tijd samen en hebben nog steeds contact met elkaar. Natuurlijk door de omstandigheden en de drukte met school en werk hebben we een lange tijd niet elkaar gezien. Na een paar keer bellen hebben we een tijdstip gekozen en zijn we gaan ontmoeten bij hen thuis. Een restaurant en andere gelegenheden zijn nu niet mogelijk dus we werden gedwongen om het thuis te doen wat ook goed is. Toen ik binnenkwam bij hen thuis, de eerste wat mij opviel was de mooie meubels. Op elke meubel was opgeschreven Dimehouse Groningen

Terug naar huis

Na een leuke vakantie gehad te hebben was het tijd om terug naar huis te gaan. We kozen om terug te gaan met de trein. We werden gebracht met de auto maar helaas kunne we niet terug ket de auto. Reizen met de trein is ook lekker gezellig. Je zit met zn allen in de trein met lekker veel ruimte en hoef je geen zorgen te maken over wie moet rijden en wie niet. Natuurlijk is het uitstappen wat minder leuk maar het is altijd wel even fijn om een frisse lucht te hebben en wat uitdaging in het leven. Niet alles kan zonder enige ongemak in het leven gebeuren.